Overview
Title: 1x03 Great Brittain
Release Date: 30 December 2018 (Original: 24 December 2018)
Language: Dutch, English
Production: Winterdawn

Note: Wanneer je iets beloofd en je ze na een aantal keer nog steeds niet nakomt en je schuldig voelt. Sorry voor nog weer een delayed episode, ik kom gewoon tijd te kort om alles op een dag te kunnen doen. Ook heb ik wat meer moeite om goed in deze story te komen in vergelijking met To The Max, alhoewel ik ontzettend mijn best doe om hier ook heel veel tijd, liefde en aandacht aan te besteden ^^.

Anways, have fun with 1x03:D

Winterdawn

1x03 Great Brittain - Songs
Alice Merton – No Roots
Jet – Are You Gonna Be My Girl
Kasabian – You're in Love with a Psycho
Matchbox Twenty – How Far We've Come


The Bulls unleashed | Max Verstappen and Pierre Gasly dueling in a match at the Factory in the UK
Hello, we are in the Milton Keynes, the United Kingdom, Red Bull Headquarter. This is Max Verstappen …”, begint Max de nét geuploade video op het kanaal van Ashton Martin Red Bull Racing. “and I am Pierre Gasly and today we’re gonna do a game in the factory to battle during the winterbreak.”, maakt Pierre het verhaal van Max af waarna ze beide hard in de lach schieten. “What’s so funny actually?” Merkt Pierre dan op, nadat beide coureurs een beetje zijn bijgekomen. “No idea to be honest haha.”, hikt de Nederlander nog wat na.
“What’s the game for today like? Are we gonna do a computer like game?”, vraagt Pierre dan serieus aan het team die achter de camera alles klaar heeft staan. “No, today we’re gonna do some racing games with a balance bike at first…”. Opnieuw schieten beide heren in de lach bij het horen van de eerste onderdeel. Max valt zelfs op de grond van het lachen terwijl hij zijn buik vast houd en Pierre zo nu en dan eens naar hem wijst om aan te geven dat het met de minuut erger wordt. Dan klinkt de voice-over van de presentator. “But we are deadly serious, guys. Please, can we announce the other games as well?”. De Nederlander staat ondertussen weer op en met moeite staat hij naast de Fransman om verder naar het verhaal te luisteren.

“Each one of you has to do 3 laps around the office on the balance bike. When both of you are done, you both get a go-kart with a Red Bull Can on it. The toughest part about this, is that if the can falls of your go-kart, you get a punishment of a plus 10 seconds…”, gaat de voice-over van de presentator verder als beide coureurs aandachtig staan te luisteren. Echter is die stilte er niet lang, want Pierre ontbreekt het vervolg. “Wait, wait. I know you guys, is it a normal go-kart of is it that crazy cart?”. Heel even kijkt de Nederlander Pierre wat schaapachtig aan, alsof hij de vraag niet helemaal kan plaatsen. Pierre lijkt het op te merken en draait zich naar hem om. “Yeah, I know you and Daniel had that crazy cart last time, so I just want to be sure what kind of go-kart we get!”. “It’s indeed the crazy cart like Daniel and Max drove last time.” Beide heren knikken als het antwoord op hun vraag wordt gegeven. “Oh, I got a question too!”, begint Max op zijn beurt met een onderbreking. “How is the can attached to the go-kart?” “You’ll see Max, you’ll see!”, is het enige antwoord wat hij krijgt. “Well, you have to drive through the factory with this crazy cart for 1 lap. The last game is driving the fastest time total by racing for 5 laps with a tuk-tuk car on the parking lot outside the factory!” Opnieuw schieten Max en Pierre in de lach, dit keer lopen beide coureurs het beeld uit om zich aan iets zoals een muur of pilaar vast te houden. Wanneer beiden uitgelachen zijn, wordt er geloot wie er als eerst op de loopfiets mag beginnen.

Pierre is de gelukkige die de aftrap mag doen. “O my god, I look ridiculous on this balance bike!”, maar het enige wat Max kan doen is om de Fransman lachen. “Don’t laugh!” Maar voor hij het door heeft wordt er afgeteld en moet hij de wedstrijd gaan beginnen. “Oh oh, wait for me!”, waarna hij als een gek zich met zijn voeten op de grond begint af te zetten. Zo snel als hij kan probeert hij op de loopfiets vooruit te komen, maar het enige wat hij kan doen is lachen om hoe vreemd en raar dit er uit moet zien voor de anderen. Ook Max helpt niet mee als hij die na één rondje weet tegen te komen. “You’re doing great Pierre!”, moedigt Verstappen hem dan lachend aan. Na een goede drie minuten weet de Fransman zijn drie rondes af te ronden. “Look at you!”, begint de Fransman dan lachend, dit keer de Nederlander uit te lachen die zelf ook al weer dubbel ligt van het lachen. “Ready Max?”, wordt hem dan gevraagd. Als het startschot klinkt, ziet het er komisch uit hoe Max weg komt en al bijna de bocht uit vliegt door dat hij te hard aan het stuurtje naar links trekt. Ergens achter zich hoort hij de Fransman het uit gieren van het lachen. Echter weet de 21-jarige, Nederlandse coureur zich sneller door het kantoor te bewegen dan de Fransman deed. In 2 minuten en 52 seconden, net voor Pierre aan, finisht Max zijn drie rondes. “Max is the winner of the first game!”, klinkt het dan vanaf de voice-over van de presentator.

Heel even later staan beide coureurs, net als toen, klaar om te beginnen aan hun crazy cart race. De lichten gaan uit en beide coureurs vechten gelijk om de eerste plaats. Met als gevolg dat bij beide gelijk het Red Bull blikje al om valt. Zo snel als ze kunnen, wordt deze terug op de crazy cart geplaatst voor ze verder rijden. “Waaaah! Not again!”, klinkt het bij Verstappen als zijn blikje voor de 8e keer van zijn crazy cart af valt. “This is an impossible race!”, gilt Pierre als zijn blikje voor inmiddels de 12e keer valt. Toch is het Pierre die de race weet te winnen, omdat Max de verkeerde afslag in de fabriek heeft genomen en nog eens twee keer vaker zijn blikje van de crazy cart heeft laten vallen. “So how does it look like right now?” “It’s a 1 – 1 at the moment. The last race is going to decide the winner!” Daarvoor moeten ze echter wel naar buiten waar de tuk tuk wagens al klaar staan. “This is so incredibly awesome! I’ve always wanted to drive in one, is it tuned? How fast can this one go?”, vraagt Max meteen opgewonden als hij ziet dat ook deze wagentjes helemaal in Red Bull style gehuld zijn. “Just normal speed this time Max, it’s driver skills that can make you win.” Dit keer mag de Nederlander als eerste beginnen aan de race. Het gaat moeizaam, zelfs wat te langzaam voor Max, maar hij heeft het met een goede 9 minuten en 13 seconden voor elkaar gekregen de tuk tuk zonder schade terug te brengen bij de finish. Dan mag Pierre beginnen, die er meteen vandoor gaat als zijn startsein is gegeven. Aan de andere kant van de parkeerplaats is de Fransman iets te enthousiast in een bocht en ligt meteen al op z’n kant. “How did you do that?”, begint Max lachend, terwijl de Fransman er uit klimt en met alle macht de tuk tuk weer recht probeert te zetten. “I don’t know man.”, begint hij lachend en met wat hulp kan hij uiteindelijk weer verder. Het beïnvloedt de hele race van Pierre, want als hij de claxon ontdekt van de tuk tuk, toetert hij op de vreemdste momenten en elke keer als hij Max weer voorbij gaat tot ook hij kan finishen.

“So today was not just a normal game day. We made this a competition so one of you could win something special.” “There’s a price?”, vraagt de Nederlander verbaasd. “Why didn’t you tell us this earlier?”, klaagt Pierre lichtelijk omdat hij anders beter zijn best had gedaan. “Yes, there’s a price, but before that - do you guys want to know who has won the last game?”. Beide coureurs knikken hevig. “The last race was won by Max with a time gap of 10 minutes and 29 seconds from Pierre.” “But I fell on the side!”, probeert de Fransman nog, maar daar trappen ze bij Red Bull niet in. “So what is the price?” “For the first Grand Prix weekend this season, you’ll have a customized paint job on your car and your whole outfit and helmet will be in that same style too by your own choice!”. De grijns op het gezicht van de Nederlander, laat al zien dat hij snode plannen heeft voor het uiterlijk van zijn auto tijdens de Grand Prix van Australië.

Reacties (1)

  • VampireMouse

    Leuk!!!!!!! Hahaha ben benieuwd!
    (er zijn trouwens wel tegels verbonden aan het veranderen van het pak, de helm en dr stikkers op de auto vanuit de FIA)

    Xx

    2 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen