• Mijn excuses als het topic hier niet hoort. Ik zat te twijfelen naar waar ik het plaatsen wilde.


    Ik dacht, ik weet het niet meer, dus ik maak er een topic over en hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Er is het afgelopen jaar best wel heel veel gebeurt. En niet bepaald de meest leuke dingen. Maar goed, over dat alles zou ik wel een zeer lang verhaal kunnen schrijven, maar dat doe ik niet. Ik wil het namelijk nu even hebben over mijn muziek.
    Het is namelijk zo dat ik al vanaf mijn 10e accordeon speel, en weet dat ik hier in verder wil. Ik wil de muziek in. Een camper kopen wanneer ik genoeg geld heb, en reizen door Europa als muzikant en zo leven. Ik wil niet per se rijk worden, zolang ik maar mijn boterham verdien en kan optreden.
    Hier voor heb je geen conservatorium nodig, maar ik wil heel graag een hoog niveau halen. Ik heb dan ook altijd gedacht dat ik naar het conservatorium gaan zou. Wegens de omstandigheden heb ik dan ook in december voorgespeeld (dus halverwege het jaar, terwijl het normaal gesproken de toelatingsexamens in mei/juni zijn) maar ik ben helaas niet aangenomen. Mijn theoretische kennis was nog niet goed genoeg, plus ze vonden me te jong. Wel willen ze heel graag dat ik van de conservatoriumdocent les zou krijgen en dat ik in mei opnieuw toelatingsexamen doen ga. Gelukkig zien ze wel potentie in me. (:

    Maar goed, ik heb altijd les gehad van de -naar mijn mening- beste docent die er (in Nederland) te krijgen is. En het klikt ook nog eens heel goed met hem. Maar ik heb laatst mijn eerste les gehad van de conservatorium docent. En het klikt totáál niet. Nu is het wel voor ons beiden wennen, maar stiekem betwijfel ik toch wel of we elkaar volledig kunnen accepteren. Of, laat ik het anders verwoorden: Of ik hém volledig kan accepteren. Volgens een oud leerling van hem doet hij namelijk wel zeer veel moeite om mij als zijn leerling te hebben. Maar ik vind zijn manier van lesgeven zeer demotiverend. En als ik toegelaten zou worden tot het conservatorium dan zou ik 5 jaar (we hopen namelijk dat ik eerst tot het voorbereidend jaar wordt toegelaten, want dat is een extra jaar leren) les van hem hebben.

    Nu zit ik dus met een dilemma. Mijn oude accordeondocent heeft mij verteld dat hij me heus wel terug als leerling wil hebben wanneer het met de nieuwe docent niet goed gaat. Ook weet ik dat ik onder zijn begeleiding een hoger niveau kan behalen dan met de conservatoriumdocent. Toch is het wel zo dat ik al sinds mei niet meer naar school ga (wat ook weer een verhaal opzich is. Er is gewoon ongelooflijk veel gebeurt het afgelopen jaar) en dat ik dat toch wel mis. En op het conservatorium zou ik dan tussen medeleerlingen zitten die ook nog eens dezelfde interesse hebben als ikzelf.

    Dus nu is het kiezen: Naar school gaan en een docent hebben die ikzelf niet zo heel erg mag. Maar wél contact hebben met medeleerlingen. Of terug gaan naar mijn oude accordeondocent, een hoog niveau behalen en daarmee de wijde wereld in gaan op een beter niveau dan wat ik kan behalen met de docent van het conservatorium.

    Ik kom er helemaal niet uit, en ik pieker me suf over wat ik nu precies wil. Vandaar ook dit topic. Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan, en waarom?

    Een applaus voor de mensen die door dit lange bericht zijn heen gekomen. Ik merk nu pas dat het best een lang verhaal is geworden. Oeps! :x


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Denk je dat je het met een leraar die je niet mag het 5 jaar vol gaat houden? Want dan zou ik daar voor kiezen vanwege de sociale contacten.


    Your make-up is terrible

    Ja, da's een lastige. Het is natuurlijk wel toekomstbepalend... Waarom mag je die docent niet, als ik vragen mag? Wat is er zo erg aan hem?


    Searching heavens for another earth

    Assassin schreef:
    Denk je dat je het met een leraar die je niet mag het 5 jaar vol gaat houden? Want dan zou ik daar voor kiezen vanwege de sociale contacten.


    Nouja, dat is dus op mijn kiezen bijten. Het is gelukkig maar voor 50 minuten in de week. Plus ik zal hem wel moeten uitleggen wat ik wel en niet accepteer aan zijn manier van lesgeven. Want hij laat me niet eens een stuk uitspelen en zegt direct wanneer het fout of goed is, waardoor ik uit mijn concentratie raak. Dus we zouden dan wel een gesprek moeten hebben over hoe en wat.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Taiteilijan schreef:
    Ja, da's een lastige. Het is natuurlijk wel toekomstbepalend... Waarom mag je die docent niet, als ik vragen mag? Wat is er zo erg aan hem?


    Nou, het is niet zozeer dat hij mij iets heeft aangedaan. Het is meer zo van, sommige mensen die mag je wel en anderen niet. Hij is zeer stijf en écht klassiek geschoold, dat kun je merken. Hij kan echt ongelooflijk lang hameren op één nootje over hoe dat nootje moet klinken. Verder (wat ik al zei in mijn vorige reactie) hij laat me niet uitspelen, en zegt direct bij elke noot bijna wat hij ervan vind. Ook kan hij het niet beargumenteren, wanneer hij wil dat ik iets op een andere manier speel. Hij is niet erg tactvol.

    Dus dat is best een lijstje. En wat ik in mijn reactie tegen Nikki al aangaf: Als ik met deze docent door ga, dan zullen we eerst een gesprek moeten hebben over hoe de les gegeven gaat worden. Want ik wordt liever niet uit mijn concentratie gehaald tijdens het spelen. Dus dat moeten we dan bepraten.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wacht even af met je nieuwe leerkracht, je weet nooit dat het goed komt. Misschien heb je gewoon tijd nodig om te wennen aan zijn aanpak, je kan hem ook vragen om wat rustiger met je te doen. Ik zou zeker naar het conservatorium proberen gaan!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Aaai, niet helemaal gelopen zoals we hoopten dus :c. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik zou gewoon even doorbijten en naar het conservatorium gaan. Dan heb je namelijk iig een diploma en als het allemaal dan wat moeilijker gaat heb je meer om op terug te vallen. Wel zou ik afspreken dat hij je niet meer afkapt. Verder zat ik misschien nog te denken aan een oplossing waarbij je ook nog eens in de maand les hebt van je oorspronkelijke docent? Of is daarvoor gebrek aan tijd en geld?


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    Aaai, niet helemaal gelopen zoals we hoopten dus :c. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik zou gewoon even doorbijten en naar het conservatorium gaan. Dan heb je namelijk iig een diploma en als het allemaal dan wat moeilijker gaat heb je meer om op terug te vallen. Wel zou ik afspreken dat hij je niet meer afkapt. Verder zat ik misschien nog te denken aan een oplossing waarbij je ook nog eens in de maand les hebt van je oorspronkelijke docent? Of is daarvoor gebrek aan tijd en geld?


    nope, mijn docent wil dat niet. Want ''twee kapiteins op één schip werkt niet''. Helaas, had wel mooi geweest though.
    En nope, het is helaas niet gelopen zoals we hoopten. :c En afspraken moeten sowieso gemaakt worden als ik toch bij hem les blijf krijgen.

    En het gaat mij niet om een diploma. Mensen kijken niet naar een diploma als ik muziek speel. Ze kijken naar mijn techniek en muzikaliteit. Verder kan ik als terugvaller altijd in het cafe van mijn ouders werken. Het darten gaat namelijk wel goed en we zijn aan het kijken of we binnenkort vaker dartdagen zullen doen of niet. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    sorry als ik het zeg hoor, maar wat hij geeft is kritische maar opbouwende kritiek. Als je daar niet tegen kunt kun je beter een heel andere richting dan kunst doen hoor meid.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    sorry als ik het zeg hoor, maar wat hij geeft is kritische maar opbouwende kritiek. Als je daar niet tegen kunt kun je beter een heel andere richting dan kunst doen hoor meid.


    Hij kan zijn mening niet eens beargumenteren. Dus dat noem ik geen opbouwende kritiek.;)
    Mijn vorige docent liet me uitspelen, en vertelde me wat ik fout deed en wáárom. En wat ik er beter aan kon doen. Deze docent niet bepaald.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    - mijn pc doet stom..

    [ bericht aangepast door TimothyMcGee op 12 jan 2014 - 19:39 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    - En nogmaals. Mijn excuses!

    [ bericht aangepast door TimothyMcGee op 12 jan 2014 - 19:39 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Nou, het is niet zozeer dat hij mij iets heeft aangedaan. Het is meer zo van, sommige mensen die mag je wel en anderen niet. Hij is zeer stijf en écht klassiek geschoold, dat kun je merken. Hij kan echt ongelooflijk lang hameren op één nootje over hoe dat nootje moet klinken. Verder (wat ik al zei in mijn vorige reactie) hij laat me niet uitspelen, en zegt direct bij elke noot bijna wat hij ervan vind. Ook kan hij het niet beargumenteren, wanneer hij wil dat ik iets op een andere manier speel. Hij is niet erg tactvol.

    Dus dat is best een lijstje. En wat ik in mijn reactie tegen Nikki al aangaf: Als ik met deze docent door ga, dan zullen we eerst een gesprek moeten hebben over hoe de les gegeven gaat worden. Want ik wordt liever niet uit mijn concentratie gehaald tijdens het spelen. Dus dat moeten we dan bepraten.

    Nou dat snap ik wel hoor, 't is conservatorium, dus het moet perfect zijn, dus die noot moet klinken zoals het hoort. Ik denk dat dat ook een beetje de bedoeling is van het conservatorium. Later kan je gerust je eigen zin doen, maar nu moet die zo klinken, want dat hoort zo.

    Verder zou ik eerst een met hem praten en zien hoe dat loopt. =) Dan pas kan je een beslissing nemen, lijkt me =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Assassin schreef:
    Denk je dat je het met een leraar die je niet mag het 5 jaar vol gaat houden? Want dan zou ik daar voor kiezen vanwege de sociale contacten.


    Precies dit want zonder de sociale contacten en wellicht het goede papiertje heb je minder kans hoe goed je ook bent^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Cresseyde schreef:
    Wacht even af met je nieuwe leerkracht, je weet nooit dat het goed komt. Misschien heb je gewoon tijd nodig om te wennen aan zijn aanpak, je kan hem ook vragen om wat rustiger met je te doen. Ik zou zeker naar het conservatorium proberen gaan!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    madeupyou schreef:
    (...)
    Nou dat snap ik wel hoor, 't is conservatorium, dus het moet perfect zijn, dus die noot moet klinken zoals het hoort. Ik denk dat dat ook een beetje de bedoeling is van het conservatorium. Later kan je gerust je eigen zin doen, maar nu moet die zo klinken, want dat hoort zo.

    Verder zou ik eerst een met hem praten en zien hoe dat loopt. =) Dan pas kan je een beslissing nemen, lijkt me =)


    Ja klopt. Je moet het natuurlijk wel goed spelen. Maar je kunt wel verschil merken hoor.;)De mensen van de klassieke afdeling doen er echt heel lang over om te discussieren over hoe dat nootje klinken moet, en de lichte muziek afdeling doen dat een stuk minder lang. Haha. :p En deze docent is echt klassiek geschoold, maar helaas kan hij zijn mening niet beargumenteren, wat het zeer vervelend maakt. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •




Add Your Banner Here