• Nouuu..
    Ik wil net als veel mensen zo'n lichaam waaraan je kunt zien dat het getraint is. Ik sport elke dag een beetje (joggen,oefeningen). Maar ik zit wel gewoon aan de avondeten en eet als normaal . Natuurlijk eet ik geen junkfood, maar ik eet wel aardappelen,vlees, tosti(wit) enzo. Is dat slecht of niet voor als je zo'n lichaam wilt krijgen?Heeft dat invloed? Mijn bedoeling is niet om aftevallen, alleen maar sterke abs etc krijgen zodat ik ook weer met een goed gevoel kan zwemmen (als het niet regent, zoals elk jaar). Verder nog tips? (:

    Moet je niet veel proteïne eten om spieren te kweken?
    Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt me wel dat je zoveel mogelijk gezond moet eten.


    I am an idiot, I move.

    Toen ik naar de fysio ging moest ik veel buikspieroefeningen doen (cardio) en daar kreeg ik echt zo''n harde buik van. Ik moest dan twee keer per week komen, en dan was ik daar een uur.
    Alleen ik at toen precies hetzelfde als altijd. Ik weet niet precies wat voor sport je doet, maar om een sportieve buik te krijgen moet je wel hard sporten denk ik. Die uur dat ik daar was, was ik ook heel fanatiek bezig.


    Alleen maar tranen van geluk

    Fisher schreef:
    Moet je niet veel proteïne eten om spieren te kweken?
    Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt me wel dat je zoveel mogelijk gezond moet eten.


    Ja maar wat verstaan mensen eigenlijk onder gezond eten? Gewoon geen junkfood of echt leven uit fruit en groente..xD

    Rowling schreef:
    Toen ik naar de fysio ging moest ik veel buikspieroefeningen doen (cardio) en daar kreeg ik echt zo''n harde buik van. Ik moest dan twee keer per week komen, en dan was ik daar een uur.
    Alleen ik at toen precies hetzelfde als altijd. Ik weet niet precies wat voor sport je doet, maar om een sportieve buik te krijgen moet je wel hard sporten denk ik. Die uur dat ik daar was, was ik ook heel fanatiek bezig.
    '

    Dus je eten had geen invloed daarop? (:

    yasminhazael schreef:
    (...)

    Ja maar wat verstaan mensen eigenlijk onder gezond eten? Gewoon geen junkfood of echt leven uit fruit en groente..xD
    Proteïnen zijn vlees c: Gewoon zorgen dat je in plaats van koeken, fruit eet en minder junkfood ofzo (ik eet gewoon zoals ik gewoon eet lawl)


    We are not your kind

    Veel eiwitten, dus pasta etc. zijn belangrijk voor de spieropbouw. Vlak voor het sporten is het alleen aan te raden om iets als banaan te eten.
    Veel meer weet ik ook niet


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Als je echt spieren wilt, moet je spieroefeningen doen. Cardio, zoals rennen, zorgt ervoor dat je vetpercentage lager wordt, maar vrouwen hebben een heel laag percentage (12% geloof ik) nodig voordat je buikspieren echt doorkomen. Je moet dus wel gezond eten, weten wat je voor en na het sporten moet eten, echt goed sporten ,etc.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Als je echt spieren wilt, moet je spieroefeningen doen. Cardio, zoals rennen, zorgt ervoor dat je vetpercentage lager wordt, maar vrouwen hebben een heel laag percentage (12% geloof ik) nodig voordat je buikspieren echt doorkomen. Je moet dus wel gezond eten, weten wat je voor en na het sporten moet eten, echt goed sporten ,etc.


    Zoals wat dan, weet je dat ? (:

    yasminhazael schreef:
    (...)

    Zoals wat dan, weet je dat ? (:


    Voordat je gaat sporten is een banaan heel goed, of dingen van graan. Je moet dingen eten die makkelijk verteerd kunnen worden.

    Erna eten, vooral als je heftig gesport hebt, is heel belangrijk. Dit zorgt voor een sneller herstel van je spieren. Een broodje met kipfileplakjes of kalkoen is al heel goed. Wat yoghurt, een mueslireep, het hoeft allemaal niet groot te zijn.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Voordat je gaat sporten is een banaan heel goed, of dingen van graan. Je moet dingen eten die makkelijk verteerd kunnen worden.

    Erna eten, vooral als je heftig gesport hebt, is heel belangrijk. Dit zorgt voor een sneller herstel van je spieren. Een broodje met kipfileplakjes of kalkoen is al heel goed. Wat yoghurt, een mueslireep, het hoeft allemaal niet groot te zijn.


    Aa oke!

    Mag ik vragen wat je allemaal aan sporten doet?


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Mag ik vragen wat je allemaal aan sporten doet?


    Euhm joggen, buikspieroefeningen enz wat hier moeilijk uitleggen is xd (maar dit is niet elke dag, ik heb het gister wel gedaan, vandaag niet)
    Ik doe dit ook altijd elke ochtend :
    http://www.youtube.com/watch?v=7YnqibvUD14

    yasminhazael schreef:
    (...)'

    Dus je eten had geen invloed daarop? (:


    Neuj, na het sporten at ik zelfs soms chips.


    Alleen maar tranen van geluk

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    Veel eiwitten, dus pasta etc. zijn belangrijk voor de spieropbouw. Vlak voor het sporten is het alleen aan te raden om iets als banaan te eten.
    Veel meer weet ik ook niet


    Pasta is polygosacharide (koolhydraat) en totaal geen eiwit. Koolhydraten zijn belangrijke energieleverancieirs, daarom dat je veel pasta, (bruin) boord, rijst en (volkoren)pasta moet eten. Ijzer, dat vaak uit eiwitrijke bron komt als vlees, vis, gevogelte, is ook zeer goed voor de spieropbouw zelf. Voor het sporten kun je best iets eten dat zowel vezels als koolhydraten (suikers is een soort van 'kleinere' vorm van koolhydraat) bevat, zoals een banaan idd, en na het sporten is het vooral belangrijk veel water te drinken om je vochtbalans op orde te stellen.
    Om gezond te eten moet je als vuistregel nemen: 55% van je voedsel moet koolhydraat zijn, 30% vetten en 15% eiwit. In het westen eten we te vetrijke en eiwitrijke voeding, en de verkeerde soort koolhydraten. Om dit te vertalen naar je bord moet je zo denken: de helft moet pasta, brood, aardappel of rijst zijn (volkoren heeft de voorkeur), een kwart vis/vlees/gevogelte (vetarm vlees/gevogelte maar vette vis) en een ander kwartje groenten.
    Ook moet je proberen om per dag 3 stukken fruit en twee verschillende groenteporties te nemen, de ene portie heb je bij je warme maaltijd maar de andere kun je bv in de vorm van een salade bij de lunch eten. Of soep!

    In het algemeen kan ik voor jou zeggen om de cardio en specifieke oefeningen voor de buikspieren op te voeren, en gewoon meer fruit eten als je dat niet gewoon was en je witte pasta, rijst en brood aan te passen naar bruin/volkoren :-) Hope this helps!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    Pasta is polygosacharide (koolhydraat) en totaal geen eiwit. Koolhydraten zijn belangrijke energieleverancieirs, daarom dat je veel pasta, (bruin) boord, rijst en (volkoren)pasta moet eten. Ijzer, dat vaak uit eiwitrijke bron komt als vlees, vis, gevogelte, is ook zeer goed voor de spieropbouw zelf. Voor het sporten kun je best iets eten dat zowel vezels als koolhydraten (suikers is een soort van 'kleinere' vorm van koolhydraat) bevat, zoals een banaan idd, en na het sporten is het vooral belangrijk veel water te drinken om je vochtbalans op orde te stellen.
    Om gezond te eten moet je als vuistregel nemen: 55% van je voedsel moet koolhydraat zijn, 30% vetten en 15% eiwit. In het westen eten we te vetrijke en eiwitrijke voeding, en de verkeerde soort koolhydraten. Om dit te vertalen naar je bord moet je zo denken: de helft moet pasta, brood, aardappel of rijst zijn (volkoren heeft de voorkeur), een kwart vis/vlees/gevogelte (vetarm vlees/gevogelte maar vette vis) en een ander kwartje groenten.
    Ook moet je proberen om per dag 3 stukken fruit en twee verschillende groenteporties te nemen, de ene portie heb je bij je warme maaltijd maar de andere kun je bv in de vorm van een salade bij de lunch eten. Of soep!

    In het algemeen kan ik voor jou zeggen om de cardio en specifieke oefeningen voor de buikspieren op te voeren, en gewoon meer fruit eten als je dat niet gewoon was en je witte pasta, rijst en brood aan te passen naar bruin/volkoren :-) Hope this helps!


    Hier heb ik veel aan! Thanks!