• IN HET WEB VAN DE DOOD
    ALS EEN VLIEG, WACHTEND OP DE SPIN - GEEN ONTSNAPPING MOGELIJK


          Je kent het moment vast wel. Dat moment dat je niet kan slapen, terwijl je tegelijkertijd zo snakt naar wat rust, dat je niet eens kan bedenken wat je eigen naam is. Vagelijk weet je het wel. Je weet hoe je heet, en dat je het beste zou kunnen opstaan, omdat als je zo blijft liggen, je nog in geen honderd jaar weer in slaap valt. Maar omdat het nog donker is, ga je ervan uit dat het vroeg is, te vroeg om op te staan. Ook als je je ogen opent kan je slecht vage lichtvlekken, afkomstig van een raam, zien in de duisternis. Alles is beschilderd met een transparante laag van donkerte.
          En dan, als je mij op die ene ochtend bent, besef je je dat dit niet je thuis is.


    Story
          Een groep tieners wordt, met gaten in hun geheugens, wakker in een blokhut. Niemand van hen lijkt te weten waar ze zijn, hoe ze er zijn gekomen, of waarom ze er zijn. Ook kennen ze elkaar niet. In hun poging antwoorden op deze vragen te vinden, wordt één van hen dood gevonden, met een briefje bij het lijk dat er duidelijk op wijst dat de moordenaar in hun midden is. Het is de bedoeling voor de onschuldigen om uit te vinden wie de moordenaar is, en voor de moordenaar de bedoeling om dit verborgen te houden. Ik kies de moordenaar uit, en het is niet de bedoeling dat je alvast in het topic gaat vragen of je de moordenaar mag spelen, want dan zou je het idee een beetje door elkaar gooien. (De spelers weten dus ook niet wie de moordenaar is, hier meer informatie over in het kopje "Roles".)

    IT'S NOT SAFE

    Roles
    Onschuldige kinderen
          De onschuldige kinderen zijn zoiets als de dorpelingen in "de Weerwolven van Wakkerdam". Als onschuldig kind ben je wakker geworden in de blokhut zonder enig idee te hebben waar je precies bent, en hoe je er gekomen bent.
          Elk onschuldig kind had thuis, of ergens anders in het leven, problemen. Dit zou kunnen betekenen dat ze gepest werden, maar ook iets meer in zichzelf gekeerds, als een slechte vriendengroep, kan. Het ding is dat je alles van deze problemen bent vergeten. Net gehoord dat je oom je zou vermoorden? Je zal die dag niet meer voor de geest kunnen halen. Hoe groter het probleem, hoe minder je je zal herinneren. Iemand die al als kind mishandeld werd, zal dus eigenlijk niks van zijn of haar leven meer weten. (Alsjeblieft, als je zo'n probleem bedenkt, kies het niet puur omdat je het "cool" vindt. Ik weet dat dit wat ironisch klinkt als bedenker, maar kies iets waarvan je weet waarover je het hebt. Als je dus geen idee hebt over de gevolgen van bijv. een verkrachting, kies een lichter onderwerp. Natuurlijk hoef je het niet zelf te hebben meegemaakt, ik hoop dat je niks hebt meegemaakt hiervan, maar bedenk dat je het wel serieus moet nemen, en als dat niet lukt, je misschien voor zoiets als een slechte vriendschap kan kiezen, of het verliezen van populariteit, wat minder traumatiserend is.) Naast dit probleem, zijn ze ook vergeten dat ieder van hen de moordenaar al eens eerder ontmoet heeft.
          Deze kinderen zullen tussen de elf en twintig jaar in zitten. De onschuldige kinderen weten niet wie de moordenaar is, maar hun doel is om deze te ontmaskeren.
          Alle kinderen hebben een voorwerp bij zich dat kan helpen bij het herinneren van je probleem. (Stel, je had een voetbalwedstrijd verloren waardoor iedereen boos op je werd, kan je een voetbal bij je hebben) De kinderen weten niet waarom ze dit precies bij zich hebben, maar wanneer ze er eens beter naar kijken is de kans groot dat ze herinneringen terug krijgen.
          Dus, korte samenvatting. Alle kinderen hadden een probleem, en hebben vlak voor ze hier kwamen de moordenaar ontmoet. Zowel het probleem als de ontmoeting zijn ze vergeten. Ze hebben een voorwerp bij zich dat ze kan helpen met het herinneren van hun probleem. De kinderen zijn tussen de 11 en 20 jaar in. Ze willen de moordenaar ontmaskeren, omdat ze bang zijn dat ze het volgende slachtoffer zullen zijn.

    Moordenaar
          De moordenaar lijkt precies op de kinderen. Deze moordenaar is ook tussen de 11 en 20 in, heeft ook vroeger een probleem gehad en heeft een voorwerp bij zich. (Lees voor meer informatie het kopje van de onschuldige kinderen.)
          Er zijn een paar verschillen. Deze moordenaar, is ten eerste, al dood. Het is een geest, die op de één of andere manier toch een normaal lichaam heeft. (Als je de geest echt gaat spelen, zal ik hier in een privébericht een uitleg over geven.) Ten tweede, herinnert deze moordenaar zich wel alles, hij of zij doet alleen alsof dit niet het geval is.
          Het doel van de moordenaar is, om de kinderen te vermoorden. Het ligt aan het personage wat hier de motivatie voor is, in het officiële verhaal waar het idee vandaan komt, zocht de geest eigenlijk aandacht van een paar kinderen en wist niet hoe hij dit zou moeten krijgen. Het zou ook kunnen zijn dat hij gelooft dat dood beter voor hen is dan levend, omdat het thuis zo lastig is voor de kinderen. Als moordenaar wil je natuurlijk niet ontdekt worden door de anderen, dus dit zal je heel subtiel moeten doen.
          Als je de moordenaar wilt spelen, stuur mij een privébericht. Stuur wat je motivatie zou zijn als de moordenaar, en ik kies dan een moordenaar. Dit moet je niet in het topic of mijn gastenboek vragen! Als je dit doet, word je het namelijk sowieso niet. Ik kies ook geen mensen die het niet gevraagd hebben.
          Note: Deze moordenaar heeft nog een hulpje, die wel alles herinnert. Het hoeft niet perse echt een hulpje te zijn, maar het is iemand die wel weet wie de moordenaar is en misschien zelfs wel helpt. Dit "hulpje" zal in ieder geval niet aan de anderen mogen verklappen wie de moordenaar is. Als je het "hulpje/de toekijker" wilt zijn, mag je ook een privébericht sturen. Dit is omdat de geheimhouding anders wel erg zwaar voor één persoon wordt, en dat een wat jammere reden zou zijn om een RPG dood te laten lopen.

    Sluit voor deze toekijker niet uit dat mijn rollen het zouden kunnen zijn. Dit betekent niet dat ik ze ben, maar dit is om het wat moeilijker te maken. De moordenaar ben ik sowieso niet.


    "You'll get the line 'Kill or be killed', when someone is pointing a gun at you."


    GO GET AWAY

    Rules
          → Minimaal 100 woorden per post. Dit is vooral een regel voor in het begin, dat mensen ook echt naar elkaar toe gaan en dingen doen, later in de RPG mag dit minder worden.
          → Geen perfecte personages of "godmodding". (Geef je personages negatieve eigenschappen en maak ze niet onoverwinnelijk)
          → Lees het topic goed door voordat je je inschrijft.
          → Wees aardig voor elkaar.
          → Spammen in het (aankomende) praattopic!
          → Max. 4 personages. Dit is vrij veel, dus denk erover na of je er überhaupt meer dan één aankan zonder je personages te verwaarlozen.
          → 16+ is toegestaan, mits je erboven waarschuwt dat het erin zit voor degenen die het niet willen lezen.
          → Je mag elkaars karakters alleen vermoorden, als degene die dood gaat hiervoor toestemming heeft gegeven. Figuranten mag je wel sowieso doden.

    WHO IS TRUSTABLE?

    Characters
    Naam personage - Username - Faceclaim - Paginanummer

    Meisjes - Tijdelijke stop tot er meer jongens zijn (god zo snel al)
    - Alese Tuckerman - Inktzwart - Bridget Satterlee - ?
    - Jackey "Raine" Calyce Evermore - ChiIdhood - Natalie Portman - 1.3
    - Gereserveerd - Pua - ? - ?
    - Peaches Riddle - Herfst - Jessie Paege - 1.2
    - Gereserveerd - Iratus - Mackenzie Foy - ?

    Jongens
    - Jeffrey Woods - Inktzwart - Jakub Gierszal - 1.1
    - Gereserveerd - philocaly - ? - ?
    - Gereserveerd - Mater - ? - ?
    - Gereserveerd - MurderUpstairs - ? - ?


    List
    Naam (inclusief achternaam en evt. tweede/derde naam):
    Leeftijd:
    Innerlijk (Uitgebreid graag):
    Uiterlijk (Een faceclaim zou fijn zijn, maar is niet verplicht):
    Probleem (Lees voor info hierover in de spoiler over onschuldige kinderen):
    Verleden (Inclusief de dingen die het personage vergeten is):
    Voorwerp (Lees voor info hierover in de spoiler over onschuldige kinderen):
    Angsten:
    Extra?:
    Y
    O
    U

    L
    O
    S
    T

    Ik kwam op dit idee dankzij Isa/Herfst, dus thanks meid

    Rollentopic


    " dying is one thing. but staying dead? yeah, well, not my specialty. "

    Mt


    'Sometimes I don't say hello so I can avoid the goodbye." [Childhood]

    Mt


    See the line where the sky meets the sea it calls me~Moana

    Mt.
    Ik kan alles dus ik wacht wel ffe


    Aan niets denken is ook denken.

    MT! <3


    With every sunset, a new hope is born, an old expectation dies

    Moordwijf maak ik dúh


    Aan niets denken is ook denken.

    Innsaei schreef:
    Moordwijf maak ik dúh


    Als dat zo is, dan zou je haar nog niet als het moordwijf maken, en het niet in het forum staan ;D (Plus dat je een jongen zou maken haha)


    " dying is one thing. but staying dead? yeah, well, not my specialty. "

    ChiIdhood schreef:
    Mt


    ``I gave you all... You gave me shit.``

    Gaat deze RP nog verder?


    http://paradigm-shift.actieforum.com/ Gezellige, actieve slice of life RPG

    MurderUpstairs schreef:
    Gaat deze RP nog verder?


    Ja, wat mij betreft wel, maar het lijkt me wel prettig als iedereen zijn/haar rol ongeveer af heeft (; (Ik zal zelf ook Alese af maken vanmiddag)


    " dying is one thing. but staying dead? yeah, well, not my specialty. "

    Ik za Cinder proberen af te maken op zondag :')


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Iratus schreef:
    Ik za Cinder proberen af te maken op zondag :')


    Top (;


    " dying is one thing. but staying dead? yeah, well, not my specialty. "

    Ik heb het druk dit weekend, maar zal Silvia op zaterdag proberen af te maken.


    See the line where the sky meets the sea it calls me~Moana