• HET GROTE
    SPORTTOPIC



    Om de een of andere reden was er een slotje op het vorige fitnesstopic?


    Geachte dames en heren en iedereen die zich geen dame/heer voelt, wees welkom. In dit topic mag je alles bespreken wat met sport te maken heeft, van de juiste voeding tot jouw ideale stretchoefening. Wellicht heb een nieuw sportschemaatje ontwikkeld dat je graag met anderen wilt delen, of heb je een grote motivatiedip en wil je graag dat anderen je een schop onder je kont geven? Hier ben je aan het juiste adres.



    Elke zondagavond komt er een nieuwe motivational quote in dit topic. Natuurlijk zal ik ook tips in het topic plaatsen! Dat doe ik ook elke zondagavond. Als jij nog leuke quotes of bruikbare tips hebt, post die dan in de week ervoor in dit topic!

    Wat voor sporten doe jij? En hoe vaak?


    Quizlet sporters:
    Kilgour
    Caricia
    thoughful
    Schaduwjager
    Eomer
    M0NA
    Porg
    Oakheart
    Scandal
    Salaryman
    Disco
    Barnum
    Weggooiwashand
    Sombre
    Mahigan

    Motivational quote van de week:

    Don't say; show. Don't talk; act. Don't promise; prove.

    Quote geschiedenis:
    The pain you feel today, will be the results you feel tomorrow.
    Only I can change my life. No one else can do it for me.


    Tip van de week:

    Sport 's ochtends, dan heb je het meteen gehad.

    Tip geschiedenis:
    Sla geen maaltijden over!
    Neem je tijd!

    [ bericht aangepast door Sanderson op 7 feb 2018 - 17:17 ]


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Bleh, sporten wat is dat?
    Nee, ik wil heel graag wel weer wat doen. Maar ik ben de laatste tijd zo druk met school, stage en werk dat ik het gewoon fijn vind om in de avond eindelijk eens niets te hoeven (':
    -- Ergens moet ik een sport hebben die ik niet op een vaste avond hoef te doen. Maar ik wil absoluut niet gaan fitnessen.
    Ik weet gewoon niet wat ik wil (':

    [ bericht aangepast door LeFou op 27 jan 2018 - 11:44 ]


    It's never gonna happen, ladies.

    Kilgour schreef:
    @ Oakheart - Misschien helpt het om plaatjes te zoeken van instagram fitgirls? Bij mij werkt dat wel als ik het even niet zie zitten. Dan word ik weer herinnerd aan mijn doel.
    Ja, inderdaad! Of iig van mensen die lekker bezig zijn met sport, ik wil geen onrealistische goals zetten.

    Maar ik ben net naar de sportschool geweest, dus trots op mezelf:D


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik hockey zo'n twee/drie keer in de week en ik deed eerst ook aan hardlopen, maar dat gaat nu bijna niet meer door een oude hockeyblessure. Wel ga ik binnenkort beginnen met elke week te zwemmen en ik ski, maar ik weet niet of dat telt, aangezien dat maar een keer per jaar is, haha.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik wil graag weer gaan sporten, maar ik weet niet hoe D:
    Teamsporten vind ik altijd wel fijn, maar ik vind het niet chill dat je er dan een vaste avond per week aan vast zit. Dat is natuurlijk wel een goed ding dat je ook echt gaat, maar ik ga liever wanneer ik zelf ook echt tijd heb. Hardlopen vind ik echt ronduit verschrikkelijk. En in sportscholen voel ik me altijd awkward af :')
    Dus als iemand tips heeft, yes please.


    To the stars who listen and the dreams that are answered

    Shadowsinger schreef:
    Ik wil graag weer gaan sporten, maar ik weet niet hoe D:
    Teamsporten vind ik altijd wel fijn, maar ik vind het niet chill dat je er dan een vaste avond per week aan vast zit. Dat is natuurlijk wel een goed ding dat je ook echt gaat, maar ik ga liever wanneer ik zelf ook echt tijd heb. Hardlopen vind ik echt ronduit verschrikkelijk. En in sportscholen voel ik me altijd awkward af :')
    Dus als iemand tips heeft, yes please.


    Ik doe sinds kort aan yoga (gewoon thuis via Youtube video's). Dat is handig om te doen omdat je zowel korte als lange video's hebt en je dus zelf kan bepalen wanneer je dat doet. Daarnaast kun je dat aanvullen met een 30 day challenge (je hebt daar veel apps voor) zodat je ook 'echt' met je spieren aan de slag gaat.
    Oh en wandelen, dat is echt ziek goed voor je conditie.


    We are all made of stardust.

    Ik zit al een halfuur op de rand van m'n bed klaar om m'n sportkleding aan te gaan trekken.
    Waar is die motivatie? :')


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Mijn sport is kajak. Ik doe het gemiddeld nu 1 à 2 keer per week. Tegen de zomer is dat gemakkelijk 3 à 4 keer per week.

    Maar ik ben toevallig sinds deze week begonnen met 8fit, een app. Ik wil met die dagelijkse oefeningen fitter worden. Want als kajakker gebruik ik maar steeds dezelfde spieren in mijn schouders en onderrug.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oakheart schreef:
    Ik zit al een halfuur op de rand van m'n bed klaar om m'n sportkleding aan te gaan trekken.
    Waar is die motivatie? :')




    Kom op! Hier doe je het toch voor? Ik anders wel haha.

    Ik ben net klaar met mijn buikspieroefeningen! Die pijn tijdens de oefeningen is vreselijk; maar daarna, als je die spierpijn voelt opkomen, voel ik me toch wel behoorlijk voldaan.(cool)

    @ Scandal - Ik zet je erbij, leuk! Kajakken is niet zo populair, toch?

    Morgenavond komen mijn bestelde hardloopshirts binnen. Mijn outfit was een beetje verouderd, dus ik heb wat bestellinkjes geplaatst. ^^ Ik kijk altijd zo uit naar binnenkomende pakketjes. Ik laat dan wel een foto zien. (:

    [ bericht aangepast door Sanderson op 28 jan 2018 - 10:42 ]


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Ik speel 1 keer per week volleybal, maar ik wil weer meer gaan fietsen en lopen (geen hardlopen, ik haat hardlopen). Ik voel me altijd beter als ik buiten ben geweest, dus ik moet dit weer gaan oppakken.
    Ik hoef geen heel fit figuur (hoewel ik er geen bezwaar tegen zou hebben als ik een paar kilo kwijtraak) maar ik wil me gewoon beter in mijn vel voelen.

    [ bericht aangepast door Salaryman op 28 jan 2018 - 11:32 ]


    WHERE IS THE LAMB SAUCE?!!

    Thanks haha ^^ en true, met spierpijn ben ik altijd wel een beetje trots dat ik tenminste iets gedaan heb.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Kilgour schreef:
    (...)



    Kom op! Hier doe je het toch voor? Ik anders wel haha.

    Ik ben net klaar met mijn buikspieroefeningen! Die pijn tijdens de oefeningen is vreselijk; maar daarna, als je die spierpijn voelt opkomen, voel ik me toch wel behoorlijk voldaan.(cool)

    @ Scandal - Ik zet je erbij, leuk! Kajakken is niet zo populair, toch?

    Morgenavond komen mijn bestelde hardloopshirts binnen. Mijn outfit was een beetje verouderd, dus ik heb wat bestellinkjes geplaatst. ^^ Ik kijk altijd zo uit naar binnenkomende pakketjes. Ik laat dan wel een foto zien. (:

    Thnx. =)
    Tjah, bijna alle sporten die niet voetbal, basket of wielrennen/veldrijden zijn, worden weggedrukt. Dus dat geeft ze weinig ademruimte om bekend te worden. ^^

    Oh, ik herken het! Ik heb in de week oefeningen gedaan met die 8fit en ik moest iets doen op mijn rug en mijn benen/heupen in een soort van plank. Ik voelde 2 dagen later nog steeds de stijfheid in mijn liezen haha. Ik wist niet dat daar ook spieren zaten bij wijze van spreke. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury




    Net nieuwe loopschoenen besteld! :'D Alsof ik niet al 1001 paren staan heb

    Zijn hier trouwens mensen met een Fitbit? Ik zoek nog wat mensen voor challenges mee te doen:Y)

    [ bericht aangepast door Caricia op 28 jan 2018 - 18:57 ]


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Al tien jaar beoefen ik de sport handboogschieten. Dit doe ik bijna elke dinsdagavond voor minimaal een uur.
    Ik doe dit voornamelijk, omdat het een individuele sport is en ik hoef er niet voor te rennen. :')

    Aan de personen hier die buikspieroefeningen doen: volgen jullie een bepaald schema? Of doen jullie lukraak wat oefeningen? En hoe lang zijn jullie dan bezig met die oefeningen?
    Ik wil onder andere eigenlijk elke dag aan planking gaan doen, maar ik heb me eerlijk gezegd nooit écht beziggehouden met buikspieroefeningen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    @ Caricia - Wat toevallig, ik heb vandaag ook nieuwe runningschoenen gekocht! Ze waren in de aanbieding bij de Perrysport: 60 euro en dat voor een anti-pronatieschoen! Ik zal morgen een foto plaatsen, het is nu te donker.

    @ Disco - Ik heb 3 'schema's' opgesteld. Elk schema heeft z'n eigen oefeningen. Schema 1 bestaat bijvoorbeeld uit 3 sets van 15 situps, 20 jumping jacks, 15 squats en 30 seconden planken. Schema 2 bevat net iets andere oefeningen, zoals planking links en rechts (dus niet met je gezicht omlaag) en russian twists. Die variatie breng ik aan omdat ik dan alle spieren train. Ik wissel de schema's af, dus ik doe bijvoorbeeld deze week schema 1 en 2, en de week erop schema 3 en weer 1. Dus ik rouleer ze. Op die manier pak ik telkens een andere spiergroep mee. Als je altijd maar dezelfde oefening doet, loop je risico dat je straks een enorme musculus rectus abdominis (de rechte buikspier) hebt, maar geen strakke musculi obliquus abdominis (de schuine buikspieren). Met elk schema ben ik ongeveer 10 minuten bezig. En als je denkt: oh, dat valt wel mee - je beseft ineens dat 10 minuten héél erg lang kunnen duren. :'D
    Wil je dat ik mijn schema's hier plaats?


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Kilgour schreef:
    @ Disco - Ik heb 3 'schema's' opgesteld. Elk schema heeft z'n eigen oefeningen. Schema 1 bestaat bijvoorbeeld uit 3 sets van 15 situps, 20 jumping jacks, 15 squats en 30 seconden planken. Schema 2 bevat net iets andere oefeningen, zoals planking links en rechts (dus niet met je gezicht omlaag) en russian twists. Die variatie breng ik aan omdat ik dan alle spieren train. Ik wissel de schema's af, dus ik doe bijvoorbeeld deze week schema 1 en 2, en de week erop schema 3 en weer 1. Dus ik rouleer ze. Op die manier pak ik telkens een andere spiergroep mee. Als je altijd maar dezelfde oefening doet, loop je risico dat je straks een enorme musculus rectus abdominis (de rechte buikspier) hebt, maar geen strakke musculi obliquus abdominis (de schuine buikspieren). Met elk schema ben ik ongeveer 10 minuten bezig. En als je denkt: oh, dat valt wel mee - je beseft ineens dat 10 minuten héél erg lang kunnen duren. :'D
    Wil je dat ik mijn schema's hier plaats?

    Heel graag! ^^
    10 minuten heb ik wel over op een dag, dus dat lijkt me op zich niet zo'n probleem.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."